Tatry z Huciska Jawornickiego

Tatry z Huciska Jawornickiego (Karczunek)

GPS:  49.88952° 22.38093° (Mapa)
Odległość: Łomnica 174,4km, Max: Rysy 183,3km


Data: 2021.11.06 
Aparat: Nikon d750 + Sigma 100-300 f/4 APO

Po obserwacjach w Jaworniku Polskim (Tatry z Jawornika Polskiego) podjechałem jeszcze kilkanaście km dalej do Huciska Jawornickiego. Od czasu mojej ostatniej wizyty, miejscówka mocno zarosła. Ponieważ było już późno nie dało się znaleźć lepszego miejsca. Tatry nieco przesłanianie przez drzewa.

300mm


300mm Crop




Data
: 2016.12.16
GPS:  49.88952° 22.38093° (Mapa)
Odległość: Łomnica 174,4km, Max: Rysy 183,3km
Aparat: Nikon d5200 + Nikkor 18-105 + Tamron 200-400

Po odwiedzeniu miejscówki w Hucisku Nienadowskim, korzystając z coraz lepszych warunków podjechałem kilka km do Huciska Jawornickiego. Miejsce bardzo wygodne do odwiedzenia, tuż przy drodze, na szczycie obszerna polana, a na niej niewielki skład drewna oraz wieża myśliwska. Tatry były coraz lepiej widoczne, również jeszcze przed zachodem Słońca. Obrazy były mocno zniekształcone przez inwersję, co dodatkowo potęgowało efekt odległości. 
Update: w lutym 2020r Bartek Rachwał opublikował na FB zdjęcia na których widoczne z tego miejsca były Rysy z odległości 183,3km. Sprawdziłem na poniższych zdjęciach też się one zarejestrowały. 


Piękne niebo przed zachodem słońca 16 grudnia 2016r

Tamron wycelowany w stronę Tatr

Duża wygodna polana, jak widać korzystają z niej również myśliwi

Słońce coraz niżej

Tatry


Nieco szerzej - od Tatr do Suchej Góry





Symulacja


Komentarze

  1. Świetne miraże. Niczym Monument Valley...

    OdpowiedzUsuń
  2. Mocne, ale masz przynajmniej jakieś konkretne przewyższenie. Ja dziś siedziałem na wydmach pod Kolbuszową i nici. No prawie, bo mam podejrzenie Krywania. Ale to żadna sensacja bo już go 4 lata temu widziałem ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, 16 grudnia warunki były całkiem całkiem, dużo się udało zrobić, ale daleko im do warunków z Sylwestra 2016.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tym sylwestrem to trzeba będzie jakieś przysłowie sklecić. To już któryś rok z kolei kiedy dzieją się cuda obserwacyjne.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz